Дослідження зношення карбідовольфрамових валків дротового блоку

Автор(и)

  • O. P. Maksymenko Дніпровський державний технічний університет (ДДТУ), м. Кам'янське
  • V. M. Samokhval Дніпровський державний технічний університет (ДДТУ), м. Кам'янське
  • K. K. Marchenko Дніпровський державний технічний університет (ДДТУ), м. Кам'янське

DOI:

https://doi.org/10.37142/2076-2151/2020-1(50)299

Ключові слова:

зношення, карбід вольфраму, валок, дротовий блок, вріз, калібр, оптичний метод.

Анотація

Максименко О. П., Самохвал В. М., Марченко К. К. Дослідження зношення карбідовольфрамових валків дротового блоку. Oбробка матеріалів тиском. 2020. № 1 (50). C. 299-306.

Метою роботи є обґрунтування можливості застосування оптичного методу вимірювання зношення валків прокатного стану та вивчення особливостей зношення карбідовольфрамових валків дротового блоку. Для вимірювання зношення поверхні врізів валків використовували оптичний метод, згідно якого валок розміщують на оптичному стенді між джерелом світла та лінзою, у відповідному врізі валка закріплюють шаблон,  зазор між цим шаблоном і зношеною поверхнею врізу валка проектують на екран та фіксують зображення зазору цифровою камерою. За результатами статистичної обробки багатократних вимірів зношення карбідовольфрамових валків з овальним та круглим калібрами, встановлено, що оптичний метод забезпечує точність вимірювань на рівні ± 0,01 мм. Такий рівень точності є цілком прийнятним, тому застосування оптичного методу вимірювання зношення є цілком обґрунтованим. За результатами аналізу вимірювань зношення комплекту валків дротового блоку визначено показники інтенсивності зношення врізів валків, які становлять: для овальних калібрів чорнових модулів 0,08 – 0,18 мкм/т та для передчистового модулю М9 ‑ 0,08 – 0,1 мкм/т; для круглих калібрів чорнових модулів 0,02 – 0,15 мкм/т  та для чистових модулів М8, М10 ‑ 0,03 – 0,08 мкм/т.

З аналізу контурів зношення виявлено, що для овальних калібрів у більшості випадків спостерігається рівномірний розподіл зношення відносно осі симетрії калібру. Для круглих калібрів виявлено зміщення максимального зношення від осі симетрії. З візуального аналізу зношених поверхонь врізів калібрів встановлено, що для твердосплавних валків дротового блоку основними механізмами зношення є поєднання адгезійного налипання металу, який прокатується, та абразивного стирання. Термічні пошкодження та корозія для твердосплавних валків проявляється незначною мірою.

Отримані дані можуть бути використані для розробки моделі зношення карбідовольфрамових валків та для прогнозування їх витрат.

 

Біографії авторів

O. P. Maksymenko, Дніпровський державний технічний університет (ДДТУ), м. Кам'янське

д-р техн. наук, проф., зав. кафедрою

V. M. Samokhval, Дніпровський державний технічний університет (ДДТУ), м. Кам'янське

канд. техн. наук, доцент

K. K. Marchenko, Дніпровський державний технічний університет (ДДТУ), м. Кам'янське

аспірант

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-31

Як цитувати

Maksymenko, O. P., Samokhval, V. M., & Marchenko, K. K. (2020). Дослідження зношення карбідовольфрамових валків дротового блоку. Обробка матеріалів тиском, (1(50), 299–306. https://doi.org/10.37142/2076-2151/2020-1(50)299

Номер

Розділ

РОЗДІЛ IV ОБЛАДНАННЯ І ОСНАЩЕННЯ ОБРОБКИ ТИСКОМ